O БЛОГУ

Овај блог садржи све битне информације које могу послужити учитељима који раде у комбинованим одељењима. Садржаји се односе на рад у четвороразредном одељењу, али се могу применити и за рад у мањим одељењима.Можете погледати припреме одржаних часова, неке од објављених радова... Саму атмосферу која је заступљена на часовима овог одељења потврђују и фотографије које такође можете погледати на једној од страница.Ученици могу пронаћи корисне линкове који ће их упутити да своје знање провере путем различитих игара и тестова.

СТРАНИЦЕ

петак, 24. март 2017.

Од отпадне амбалаже до необичне сталаже

Дана 6. марта 2017. године на часу предмета Ликовна култура одржана  је радионица под називом "Од отпадне  амбалаже до необичне сталаже". Циљ је био креативно искористити отпадну картонску амбалажу и изналажење могућности прераде картона у школским условима. Коришћен је фронтални облик рада, а од метода коришћена је метода разговора у комбинацији са методом практичних радова. Поступак израде дат је у наредном излагању.

 1. КОРАК:  Са картонских кутија уклонити горњу страну.






2.КОРАК: Грубо исечене ивице поравнати маказама.

3.КОРАК: Ивице кутије обложити белим папиром.




4.КОРАК: Обрађене кутије спојити у јдинствену целину.


Ученици су сами сталажу убацили у већ постојећу "кухињу". 






Уследиле су и заједничке фотографије за крај часа.





Сада су и прваци са нама.


Радионица "И то стакло чаробно за измене је способно"

На радионици под називом "И то стакло чаробно за измене је способно" бавили смо се креативним искоришћавањем непотребних тегли за израду нових форми. Радионицаје организована 3. марта 2017. године. Направили смо украсе за маме.  Користили смо следећи материјал: стару теглу, фотографију, ризлу, полудисперзију, лепљива траку, кепер траку (по сопственој жељи) и темпере. Поступак израде обухватао је неколико корака. 

1.КОРАК: Са унутрашње стране тегле лепљивом траком причврстити фотографију. Фотографију са спољашње стране тегле заштитити кепер траком или обичним папиром, али се тај корак може и прескочити.

2.КОРАК: Теглу са спољашње стране премазати полудисперзијом и оставити да се осуши.
3.КОРАК: Осушену теглу темперама украсити по сопственој жељи.  Када се рад осуши, скинути заштиту са фотографије.
4.КОРАК:Теглу напунити ризлом.
Фотографије које следе показују како изгледа наш финални производ.

Интеграција наставних садржаја о рециклажи и наставних садржаја из области живе природе

Дана 28. фебруара 2017. године на часу предмета Свет око нас односно предмета Природа и друштво извршена је вертикална интеграција наставних садржаја о рециклажи и садржаја о биљкама. Циљ оваквог повезивања наставних садржаја био је уочавање повезаности живе и неживе природе. Припрему за час видети ОВДЕ.
У уводном делу часа загонетна личност улази у учионицу, испија сок и тетрапак баца на под. На под баца и остало смеће из џакова које је  донела.
Да, загонетна личност има необичан костим, носи мараму и џакове.
Дешава се нешто неочекивано- загонетна личност почиње да смеће баца на под.

 Загонетна личност не поступа у складу са натписом који има на леђима, па се ученици питају за мишљење у вези са тим што она ради.
У главном делу часа имали смо тзв. стручњаке.

Ученици првог разреда су добили задатак да биљке које из отпада издвојили сврстају у понуђене групе. Они су наши ратари.


Ученици првог разреда су у међувремену добили и цедуљице са називима биљака које је такође требало сврстати у тражене групе.
Ученици другог разреда су тзв. уметници. Они су од пластичних боца, старих унихоп чарапа и најлона правили звечке.



Ово је финална верзија рада ученика другог разреда.


 Ученици трећег и четвртог разреда  уче по станицама. Они су на овом часу стручњаци за материјале.
Добили су цедуље са одликама повратних и неповратних промена које је требало разврстати.


 

 Сунђер смо донели да бисмо се уверили да је увртање повратна промена.

Истраживали смо и како се на топлоти понаша маргарин, восак и  свињска маст. Уверили се да је топљење повратна промена.


 Ово је већ станица са неповратним променама. Ту је кожа која иначе гори и испечени кромпир.
Први разред је сазнања о биљкама проширио и попуњавањем табеле (видети припрему).

Други разред у пару сецка са амбалаже   ознаке за рециклирање и лепи на страницу књиге „Од смећа до врхунских умећа“.
Другаци су потом  правили кловна од најлон кеса.
У учионици смо имали и необичан кутак. Ту је била тегла са џемом, сок од вишње, гриз, кукурузно и пшенично брашно, шећер и флаша од јестивог уља.
Издвајамо и мапу ума коју су урадили ученици трећег разреда.
Посматрани час директорка школе оценила је на следећи начин:
Ученицима је питање о утисцима са часа постављено усмено. Сви су одговорили да им се час допао.
И на крају,  следи фотографија која је настала по завршеном часу.